תרשים מערכת הזרקת גז רציפה
1. מחשב מערכת גז ( ECU )
2. ווסת לחץ איוד
3. מסנן לחץ נמוך + חיישני לחץ, טמפ' ו MAP.
4. מסילת מזרקי גז
5. מתג הפעלה
ווסת לחץ איוד
מכיל בתוכו שסתום ביטחון חשמלי ( נורמלי סגור ), מבוקר מחשב המופקד על זרימת הגז למנוע.תפקידו של הווסת, לספק את החום הדרוש לאידוי הגז הנוזלי המוזרם ממיכל הגז ולווסת את לחץ הגז הדרוש למנוע לפי לחץ סעפת היניקה הנתון ( MAP ). רכיב זה מצוייד בחיישן טמפרטורה על מנת לבקר על תהליך המעבר בין בנזין לגז.
רכיב זה מכיל בתוכו גם מסנן לחץ גבוה שתפקידו לסנן את הגז הנוזלי שמגיע ממיכל הגז.
מסילת מזרקים
רכיב זה מספק את כמות הגז הנקבעת ע"י מחשב מערכת הגז ( ECU ) לכל צילינדר. רכיב זה קיים במספר תצורות המתאימות לסוגי מנוע שונים:
- 2 מזרקים במסילה - למנועי בוקסר בעלי 4 צלינדרים ( מסילה כפולה )
- 3 מזרקים במסילה - למנוע 6 צילינדרים טורי או V6 ( מסילה כפולה ) או למנועי 3 צילינדר ( מסילה יחידה )
- 4 מזרקים במסילה - למנועי 4 צילינדר בטור ( מסילה יחידה ) או למנועי V8 ( מסילה כפולה )
מסנן גז
מותקן בין ווסת לחץ האיוד למסילת ההזרקה ותפקידו לסנן את הגז ( במצב צבירה גזי ) הנכנס למסילת ההזרקה. לחברת LOVATO קיים פטנט ייחודי לרכיב זה שמאפשר לרכיב זה להכיל את רוב חיישני מערכת הגז במקום אחד. רכיב זה מכיל בתוכו את החיישנים הבאים: 1. חיישן טמפ' גז 2. חיישן לחץ גז 3. חיישן לחץ סעפת - MAP
מחשב מערכת גז ( ECU )
תפקידו לעבד את נתוני הרכב המתקבלים בזמן אמת מחיישני המערכת השונים וגם מחיישני הרכב המקורים ולחשב את תזמון ההזרקה האופטימלי הדרוש בהתאם למצב הנתון של פעולת המנוע. בצמת החייוט של המחשב קיים שקע איבחון המאפשר חיבור של מחשב נייד או PC לבדיקת תקינות המערכת, ביצוע שינויים וכיול המערכת.
כפתור בורר סוג הדלק + זמזם התראה
תפקידו לאפשר מעבר בין שימוש בגז לבנזין ולהיפך, להציג לנהג את מצב הפעולה של הרכב ( גז \ בנזין ) ואת כמות הגז במיכל הגז ע"י 4 נוריות ירוקות ונורית אדומה למצב רזרבי.זמזם ההתרעה המחובר למחשב המערכת תפקידו להתריע לנהג ( ע"י תדירות זמזום שונות ) על מעבר בין מצב גז לבנזין, תקל, ועוד מס´ התרעות הקשורות לתפקוד המושלם של מערכת הגז.
חדשות