אבי בירנבאום,
יועס עסקי

חוסך 13,000 שקל

אבי בירנבאום
5 שנים על גז, וחוסך כל שנה עשרות אלפי שקלים, אין תקלות, אין טענות, ממש רווח נקי!
ד''ר עודד קרבצ'יק
יועץ כלכלי, תושב "קציר"

חוסך כל חודש 2000 שקל

עודד קרבצ'יק
לפי החשבון שלי, במשך 4 השנים שאני על גזפרו, כבר חסכתי מחיר של מכונית חדשה! הרנו מגאן שלי, נוסעת 5000 ק"מ כל חודש, ובשבילי זה חסכון אדיר!
גדי אנצ'יו
ותיק בענף הרכב בעל מוסך ובוחן רכב מוסמך

חוסך כל חודש 800 שקל

די אנצ'יו
כבר שנתיים שהקיה קרנבל שלי ירדה מ 1,600 שקל לחודש - לממש חצי! בהתחלה קצת היססתי, אבל הופתעתי מהחיסכון ומהאמינות!

מלאו פרטיכם בטופס ונחזור אליכם בהקדם!

מילון מונחים

גפ"מ

גפ"מ זהו גז פחמימני מעובה או בשמו האחר גז בישול. בישראל גז זה נועד בעיקר לצורכי בישול אך משומש גם כן לצורך הנעת כלי רכב. למעשה, גפ"מ הוא תערובת של גזים פחמימניים בריכוזים שונים, העיקריים שבהם פרופאן, בוטאן, פרופילן ובוטילן. היתרונות בשימוש גפ"מ לצורך הנעת כלי רכב לעומת בנזין הם פליטת גזים רעילים נמוכה יותר, הוזלת עלויות התחזוקה בכ-45% והוזלת עלויות התדלוק בכ-50% של הרכב.

למידע נוסף על גפ"מ

אוקטן

אוקטן הוא המרכיב העיקרי של בנזין. זהו נוזל חסר צבע אשר מגיע לרתיחה בטמפרטורה של 125 מעלות צלסיוס ועלול להידלק בטמפרטורה זו. בכדי למנוע התפוצצות הבנזין באופן לא מבוקר, אשר עלולה לפגוע במנוע, נוצר המושג "מספר אוקטן" אשר מודד את עמידות הבנזין בהצתה עצמית. מספר אוקטן גבוה מסמל את יכולת הבנזין לעמוד בלחצי דחיסה גבוהים בתוך תאי שריפה פנימיים של המנוע מבלי להידלק. מכאן, דלק עם מספר אוקטן גבוה ישמש לרוב מנועים חזקים, לדוגמא במטוסים ורכבי מרוץ.

תקן יורו

תקן יורו הוא מכלול של תקנים וחוקים של האיחוד האירופאי אשר נועדו להגביל את כמות זיהום האוויר הנפלטת לסביבה מכלי רכב שונים. שימוש בתקנים אלו החל משנת 1993 והחמיר בהדרגה מתקן יורו 1 ועד תקן יורו 6, אשר נכנס לתוקף בסוף שנת 2013. בשנת 2014 ישראל אף היא אימצה את התקן יורו 6 המעודכן, אשר הגבלותיו החדשות העיקריות רלבנטיות במיוחד למשאיות.

כוח סוס

כוח סוס הוא המדד להספק מנוע. הוא מורכב מפרמטרים רבים כגון נפח המנוע, מהירות סיבובי המנוע ועוד, ולמעשה מודד את היכולת של מנוע לעשות עבודה בזמן קצוב. מדידת כוח סוס של מנוע נעשית באמצעות דינמומטר אשר מעמיס על המנוע ובודק את כמות הכוח המופק ממנו תחת העומס הנתון. את המונח עצמו המציא המהנדס ג'יימס וואט אשר מדד את הכוח הממוצע שמפיק סוס אחד.

גז טבעי דחוס

גז טבעי דחוס או בשמו המקוצר גט"ד הוא גז טבעי המורכב בעיקרו ממתאן, אשר נדחס לתוך מכלים בלחץ של 200-248 בר. גז זה נחשב לנקי יחסית לעומת בנזין וסולר ובזכות זה מדינות רבות כגון ארגנטינה, פקיסטן, איראן, ברזיל, הודו, איטליה, רוסיה, מצרים וארצות הברית משתמשות בו להנעת יותר מ12 מיליון מכוניות.

גז טבעי נוזלי

גז טבעי נוזלי זהו גז טבעי המורכב בעיקרו ממתאן, אשר שינו את מצב הצבירה שלו מגז לנוזל לשם אחסון והעברה נוחים וקלים יותר, מאחר וקיים הבדל גדול בנפח של גז טבעי נוזלי לעומת גז טבעי במצב צבירה גז ביחס של כ- 1/600. בכדי להפוך את הגז הטבעי ממצב צבירה גז למצב צבירה נוזל, צריך לטהר אותו ממזהמים שונים כגון מים, הליום, אבק, גזים חומציים ועוד ולאחר מכן לקררו.

לחץ אטמוספרי

לחץ אטמוספרי זהו כוח המופעל על ידי משקל האוויר מעל שטח מסוים בכדור הארץ. למדידת לחץ אוויר, נוזל או גז משתמשים במשכיר הנקרא ברומטר וביחידות מידה שונות כגון מ"מ כספית, אטמוספירה ופסקל. גפ"מ הוא גז אשר משנה את מצב הצבירה מגז לנוזל בהפעלת לחץ של שתי אטמוספרות, דבר אשר מאפשר להשתמש בו להנעת כלי רכב.

מחשב ניהול מנוע (ECU)

מחשב ניהול מנוע זהו מחשב בקרת מנוע אשר שולט על המנוע. בעזרת מחשב ניהול מנוע ניתן לבדוק את תקינות המנוע והמערכות האלקטרוניות ולאתר את כל התקלות הקיימות ברכיבים אלו. מעבר לבדיקת תקינות המנוע, ניתן גם לייעל ולשפר את ביצועיו ותפקודו על ידי שליטה בטמפרטורה, לחות, מיפוי הדלק למנוע ועוד.

רדיוסר

רדיוסר הוא ווסת לחץ, הנמצא בתוך מערכת גפ"מ של הרכב, ותפקידו לשנות את הגז הפחמימני המעובה ממצב צבירה נוזל למצב צבירה גז. פעולת שינוי מצב הצבירה נעשית על ידי חימום הגפ"מ בעזרת מים.

דלק

דלק הוא חומר אשר מסוגל להפיק אנרגיות שונות כמו חום, אור וחשמל בעקבות בעירתו. דלק יכול להגיע בכל מצב צבירה טבעי לדוגמא מוצק- פחם, נוזל- בנזין, גז- גז פחמימני מעובה, ולו שימושים רבים ומגוונים. אחד השימושים הפופולריים לדלק במצב צבירה נוזל או גז הוא הנעת רכבים. ההנעה מתבצעת על ידי המרת אנרגיית החום של הדלק, שנוצרת בזמן בעירתו, לאנרגיה מכנית אשר מניע את המכונית.

סולר

סולר הוא דלק במצב צבירה נוזל המופק מנפט. שני השימושים העיקריים בחומר זה הם הסקה והנעת רכבים. הנעת רכב באמצעות סולר נעשית בעזרת מנוע דיזל. בשונה ממנוע בנזין, בו ההדלקה של הדלק מתבצעת על ידי הצתה, במנוע דיזל הסולר מתערבב עם אוויר חם מאוד ודחוס וכתוצאה מכך נדלק. אחד היתרונות הבולטים של שימוש בסולר לשם הנעת כלי רכב הוא חיסכון של כ40% לעומת שימוש בבנזין.

נפט

נפט הוא אחד ממשאבי הטבע החשובים ביותר ולו שימוש רבים ומגוונים. אחד המאפיינים שגורם לנפט להיות נחוץ מאוד בחיינו הוא היותו חומר דליק, דבר אשר שימושי מאוד להנעת כלי רכב. למעשה, בעולם לא משתמשים בנפט בצורתו הטבעית, אלא יוצרים מגוון רחב של מוצרים וחומרים גלם על ידי זיקוקו ועיבודו. לאחר כל התהליכים הללו ניתן להפיק מהנפט בנזין, קרוסין, סולר, שמן סיכה, זפת ואספלט.

מנוע בעירה פנימית

מנוע בעירה פנימית הוא בעצם מנוע בנזין או דיזל המוכר בכלי הרכב ובמכונות שונות. מנוע זה פועל באמצעות שריפת דלק והפיכתו ללחץ פנימי על ידי אנרגיית החום המיוצרת כתוצאה מפעולת השריפה. הלחץ הפנימי גורם לבוכנה שנמצאת בתוך הצילינדר לנוע לכיוון השני בכל פעם שמתבצעת פעולת השריפה.

נפח מנוע

נפח מנוע, כשמו כן הוא, מתאר את גודל ונפח המנוע ונמדד לרוב בליטרים או בסמ"ק. ברוב המקרים מנוע בעל נפח גדול יותר הוא חזק יותר ובהתאם לכך גם צורך יותר דלק ממנוע בעל נפח קטן יותר. נפח המנוע מחושב על ידי הכפלת הדרך שעוברת הבוכנה בתוך הצילינדר מהנקודה העליונה ביותר ועד הנקודה התחתונה ביותר(המהלך) בשטח הבוכנה עצמה (הקדח).

פרופאן

זהו גז המופק מזיקוק הנפט ומעיבוד הגז הטבעי, אשר מפיק אנרגיה רבה בזמן בעירה ולכן משמש לגז בישול, לחימום והסקה ולדלק להנעת כלי רכב. פרופאן הוא אחד הרכיבים העיקריים של גז פחמימני מעובה המשמש, בין היתר, להנעת כלי רכב. אחת הסיבות לשימוש בפרופאן בגז פחמימני מעובה הוא היכולת שלו לשנות מצב צבירה מגז לנוזל בלחץ נמוך, סיבה אשר הופכת אותו לבטיחותי יותר.

CO2

זוהי תרכובת כימית של פחמן דו חמצני, גז חסר צבע, ריח וטעם. גז זה נוצר בתהליך נשימה של כל יצור חי או כתוצר לוואי של תהליך שריפה. במהלך התנעת המנוע בכלי רכב, מתבצע תהליך בעירת הדלק אשר מייצר פחמן דו חמצני וכמו כן גם פחמן, תחמוצת חנק ומים.

אינג'קטור

אניג'יקטור הוא חלק במנוע ותפקידו לבצע ריסוס של הדלק לתוך הצילינדר. כך נוצרת תערובת של דלק ואוויר הגורמת לבעירת הדלק ולהנעת המנוע. אינג'יקטור או בשמו האחר המזרק, נסתם לעיתים מלכלוכים הקיימים בדלק או מפיח שנוצר בעקבות בעירת הדלק, ולכן מומלץ לנקותו בתדירות מסוימת.

בר

בר זוהי יחידת מידה המודדת לחץ המופעל על יחידת שטח מסוימת. לשם מדידת הלחץ בגז משתמשים במכשיר הברומטר. למעשה, ככל שיש יותר חלקיקי גז במיכל מסוים, כך הלחץ נמדד גדול יותר.

PSI

זוהי אחת הדרכים למדידת לחץ. יחידת מדידה זו נפוצה מאוד למדידת לחץ אוויר בצמיגי הרכב והיא אף מופיע בעמדות ניפוח האוויר.

גל ארכובה

גל ארכובה הוא חלק מאוד חשוב ומרכזי במנועי רכב שונים המופעלים על גז או דלק נוזלי. רכיב זה במנוע מחובר לבוכנות מצד אחד ולגלגל התנופה מהצד השני ואחראי על המרת התנועה של הבוכנות, אשר נעות בקו ליניארי, לתנועה סיבובית אשר גורמת להפעלת גלגל התנופה והנעת גלגלי הרכב. מאחר ומופעל המון לחץ על גל הארכובה מהבוכנות, עליו להיות עשוי מחומרים חזקים ועמידים מאוד.

בוכנה

בוכנה היא חלק עיקרי במנועי בעירה פנימיים אשר נמצאים בשימוש בכלי רכב. הבוכנה בנויה בצורת גליל והיא יושבת בתוך הצילינדר. כאשר מתבצע תהליך בעירה של הדלק, נוצרים גזי בעירה אשר דוחפים את הבוכנה קדימה ואחורה בתוך הצילינדר. תנועה זו מועברת לגל הארכובה ומומרת על ידיו לתנועה סיבובית אשר מפעילה את גלגלי התנופה.

הנעה היברידית

הנעה היברידית זוהי הנעה בכלי רכב היברידיים. בכלי רכב אלו ישנם שני מנועים – מנוע חשמלי ולרוב מנוע בעירה פנימי רגיל. שילוב העבודה בין שני המנועים הללו יוצר יעילות בכמות צריכת הדלק ומכאן בעצם את החיסכון בעלויות והפחתה בכמות הגזים הרעילים אשר נפלטים בסוף תהליך הבעירה של הדלק.

סל"ד (סיבובים לדקה)

סל"ד זוהי יחידת מידה המודדת את מספר הסיבובים. משתמשים במדידת סל"ד, בין היתר, גם במנועי הרכבים. המדידה מתבצעת באמצעות שעון אשר מותקן בלוח המחוונים של הכלי רכב ומציג את כמות סיבובי המנוע בדקה. למעשה, הפירוש של מספר סיבובי מנוע לדקה הוא באיזה מהירות המנוע מסובב את גל הארכובה.

מצת

מצת או בשמו האחר פלאג הוא רכיב מתוך מנועי בעירה פנימיים. הוא מותקן בראש הצילינדר ומבצע את ההצתה של הדלק והאוויר הדחוסים שבתוך הצילינדר.

מערכת הפליטה

מערכת הפליטה זוהי מערכת הנמצאת בתוך כלי רכב אשר תפקידה להוציא החוצה בצורה בטיחותית ופחות מזהמת את הגזים הנפלטים כתוצאה מתהליך בעירת הדלק במנוע. בנוסף, מערכת זו משפרת את יעילות המנוע ומפחיתה ובולמת את הרעשים הנוצרים בעקבות פיצוץ הדלק.

ממיר קטילטי

ממיר קטילטי זהו חלק ממערכת הפליטה של הרכב אשר בנויה מצינורות באורכים שונים. ממיר זה, כשמו כן הוא, ממיר את הגזים הרעילים, הנוצרים בסוף בעירת הדלק, לגזים שאינם רעילים ובנוסף גם מונע כניסת הגזים הרעילים בחזרה למנוע ומשתיק את רעשי הפיצוץ של הדלק.

מחזור 4 פעימות

מחזור 4 פעימות זהו מחזור של אחד הסוגים של מנועי בעירה פנימית ברכב. מנוע זה פועל בצורה מחזורית של 4 פעימות- יניקת תערובת הדלק לתוך הצילינדר, דחיסת תערובת זו על ידי הבוכנה, עבודת המצת אשר גורם לפיצוץ התערובת ודוחף את הבוכנה למטה ולסוף פליטת הגזים השרופים החוצה.

מחזור 2 פעימות

מחזור שתי פעימות זה מחזור של אחד הסוגים של מנועי בעירה פנימית ברכב. מנוע זה פועל בצורה מחזורית של שתי פעימות- הפעימה הראשונה יונקת את תערובת הדלק והאוויר ודוחסת אותו בעזרת הבוכנה בו זמנית, לאחר מכן נוצרת הצתת התערובת הדחוסה והפעימה השנייה דוחפת את הבוכנה למטה להפעלת גל הארכובה ופולטת את הגזים הרעילים החוצה.

מומנט

מומנט זהו מדד לעוצמה וכוח הסיבוב של גל הארכובה המועברים לתיבת ההילוכים. יחידת מידה המקובלת בישראל למדידת המומנט היא קג"מ ( קילוגרם למטר). זהו מדד השני בחשיבותו ברכב לאחר מדד הסל"ד. כאשר יש מומנט גבוה בסלד נמוך, כך המנוע גמיש יותר ומסוגל להאיץ בהילוך גבוה ובטורים נמוכים.

חדשות

ירחון אוקטן גבוה
לכתבה המלאה

רשות המסים בוחנת הפחתת מס בקניית רכב מונע בגז
לכתבה המלאה באתר גלובס

מנכ"ל גזפרו, הרצה בפני מנהלי המרחבים של לוחמי האש בנושא בטיחות ברכבים מונעי גז.
לצפייה בגלריה לחץ
.

גזפרו השתתפה בתערוכה החקלאית מו"פ ערבה והציגה את נושא הליסינג המימוני, טנדר הפורד F-150 ואת נושא הגז.
לצפייה בגלריה לחץ
.

עוד שלב בהתארגנות גזפרו לגז הטבעי
להמשך הכתבה
.

טנדר הפיק אפ הנמכר ביותר בארה"ב - סוף סוף בישראל להמשך הכתבה.

עריית הרצליה החליטה לאשר חניה חינם לתושבי העיר בעלי רכבי גז בחניה כחול לבן ובכך מצטרפת הרצליה לחיפה!!!

עכשיו זה רישמי! רכב מונע בגז זול משמעותית מרכב חשמלי! לקריאת הכתבה בכלכליסט.

המערכות המתקדמות של גזפרו אושרו על ידי הטכניון ומשרד התחבורה כמערכות שעומדות בתקני יורו 5 ויורו 6.

מחיר ליטר גז טבעי לתחבורה צריך להיות חצי מבנזין לצפיית הכתבה בנדל"ן.

גזפרו אושרה כספקית משרד הביטחון – היחידה בתחומה! לצפייה באישור.

מבצעים והנחות לאנשי כוחות הביטחון בשיתוף חבר מועדון צרכנות.


כתבה ב-Ynet : "מה משתלם יותר: גז, בנזין, דיזל או היברידי?" לחצו כאן לקריאה

אתם מוזמנים לראות ולקרוא על גזפרו והסבה לגז בעמודים גזפרו בעיתונות וגם גזפרו בטלוויזיה.

גזפרו ערכו ביתן משתף עם חברת דור אלון בועידת האנרגיה לחצו לצפייה בתמונות.

"גזפרו מבצעת ליסינג מימוני לכל סוגי הרכבים בשיתוף איגוד ליסינג"
ליסינג

גזפרו בפייסבוק



מילון מונחים

למידע נוסף ולהצעת מחיר חייגו: 1700-700-235

תחזוקת האתר

למידע נוסף ולהצעת מחיר ללא תשלום: 1700-700-235
יצירת קשר 072-3385508